Értünk van :)

Made by Zsuzsi

Made by Zsuzsi

Natúr Deo stift házilag

2015. december 02. - D.Zsuzsi

Nem, nem fogja kékre színezni a bőrödet. ÉS igen, tényleg működik. Még mielőtt elmondanám, hogy milyen elképesztő pozitív tulajdonságai vannak a natúr dezodoroknak, elmesélem, hogy miért is van rá szükségünk jobban, mint ahogyan azt sokan gondolnánk.

Engem speciel megijesztett, mikor a saját, az eddigi kedvenc dezodorom összetevőinek a hatásairól olvastam, és amikor egy laboratóriumi értékelés során 15 dezodor között az utolsó helyen végzett az amúgy nagyon is ismert márkájú dezodorom, akkor gondolkodóba estem. (Hozzá tenném, hogy a legismertebb, leggyakrabban használt dezodorok mind az értékelési lista végén kullogtak.) Mivel eddig elégedett voltam vele, finom volt az illata is, ezért eszembe sem jutott volna kutyulni otthon egy házit. Viszont sokszor belefutottam már egy-egy receptbe, és mivel az alapanyagok nem olyan bonyolultak, gondoltam majd kipróbálom.

Mi is a gond egyébként? Sajnos úgy látszik, hogy majdnem minden dezodor összetevői között szerepelnek az alumíniumsók, amelyek a verejtékmirigyek nyílásait szűkítik, tömítik el, majd lerakódnak és felhalmozódnak a mell szöveteiben. Ezzel igazából „csupán” az a legnagyobb gond, hogy az alumínium vegyületeit már többször tették felelőssé az Alzheimer-kór, és a mellrák kialakulásáért. Ez még csak egy vegyület, és akkor a triklozánról, formaldehidről, PEG/PEG-származékokról/PPG-ről, parabénekről és sorolhatnám, hogy mennyi - a dezodorok összetevői között megtalálható - káros anyagról nem is beszéltem még. Egyébként remélem, hogy arról nem szükséges külön beszélnem, hogy a hajtógázos spray használata mennyire káros nem csak ránk, hanem a környezetünkre is.

-pop_2.jpg

Még mielőtt pálcát törnétek a natúr dezodorok felett a kinézetük miatt, elárulhatom: nem feltétlenül kell így kinéznie az általad elkészítettnek. Számos natúr deo stift receptet olvastam, és végül az egyiknél találkoztam a kék agyaggal. Az én kék agyagom bentonit, ezt azért tartom fontosnak leírni, mert az agyagokat csupán a színük alapján még nem feltétlenül lehet beazonosítani. Sajnos a bentonit nagyon nehezen érhető el, amúgy is csak extra összetevő az én natúr deomban, viszont mikor ráleltem, nem hagyhattam a boltban. A bentonit egyik legjobb tulajdonsága a vízmegkötő képessége, illetve hogy képes magába szívni a szennyeződéseket, a felesleges faggyút, és a káros anyagokat a bőröd felületéről. Számos módon felhasználható: arcmaszkokban, száraz samponként, és tisztító kúrákban is használják egyes fajtáit. Olyan sokféle jótékony hatása van, hogy megérdemelne egy külön bejegyzést. Egyébként Francia országban az agyagokat már a gyógyászatban is előszeretettel használják, kímélve ezzel a betegek pénztárcáit. Egy másik fontos összetevője a receptemnek a teafa olaj. Ugyan csak sorolhatnám a jótékony hatásait, egy biztos; a baktériumölő, szagtalanító tulajdonsága miatt az egyik legalkalmasabb olaj a dezodorkészítéshez a levendula illóolaj mellett.

Ezek után jöjjön a várva várt recept.

Hozzávalók:

  1. Folyékony, és/vagy olvasztandó hozzávalók:
  • 1 ek sheavaj
  • 1 ek méhviasz
  • 3 ek kókuszolaj
  • 5 csepp teafa olaj

 Szilárd hozzávalók

  • 4 ek szódabikarbóna
  • 3 ek kukoricakeményítő
  • * 2 tk kék agyag (bentonit)

 Az elkészítése pofon egyszerű:

A szilárd hozzávalókat egy tálban összekevered, majd egy külön tálban az olajos anyagokat vízgőz felett felolvasztod, majd ha teljesen felolvadt, csak akkor csepegteted bele az illó olajokat. Végül a két féle keveréket összekevered alaposan, és kitöltöd egy formába. Hűtőben hagyod teljesen megdermedni.

*Az eredeti receptben a bentonit csak opcionálisan szerepel, tehát kihagyhatod, illetve ha nincs shea vajad, és méhviaszod, akkor ezek nélkül is elkészítheted, úgy hogy 5 evőkanál kókuszolajat használsz.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://madebyzsuzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr568132572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása