Értünk van :)

Made by Zsuzsi

Made by Zsuzsi

Bubble Bar recept, ahogyan én készítem

2015. november 27. - D.Zsuzsi

Szeretném veletek megosztani az egyik, vagyis inkább az első Bubble bar receptemet. Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek már nálunk is ezek a habfürdő "korong"-ok, és bevallom, teljesen odavagyok értük. Nagyon finom illatuk van, a víz színét megváltoztatják, és óriási habot produkálnak a tápláló és kényeztető fürdővizedbe. Egy nehéz nap után nem is kell több a nyugis pillanatokhoz. :)

imgp4453.jpg

A legnagyobb problémát a Sodium Laureth Sulfate (SLES) helyettesítése jelentette. Ez az alkotóeleme manapság szinten minden tusfürdőnek, habfürdőnek, samponnak, nem is nagyon találtam eddig olyan tisztálkodási szert amiben nincs benne. (Csak emeld le a polcról a hagyományos tusfürdődet, tuti hogy benne van...) Sokan nem tudják, de az SLES ugyan kíméletesebb mint az elődje (Sodium Lauryl Sulfate - SLS), azonban ez az bubiképző tenzid is komoly bőrirritációt okozhat, illetve egyes szerzők szerint rákkeltő gyanús. Így aztán úgy gondoltam, ha már én magam választom meg, hogy milyen alapanyagokkal dolgozom, és mit kenek a bőrömre, akkor az SLS-t és hasonló vegyületeit mindenképpen kihagyom.

Szerencsére már léteznek olyan tenzidek, amelyek kíméletesek a bőrhöz, illetve biológiailag könnyen lebonthatóak, és egyáltalán nem károsak a bőrünkre. Így találtam rá a decyl glucoside cukor tenzidre, nagy örömömre. Ez egy természetes forrásból származó anyag, amely a kókuszban megtalálható zsírsav és a kukorica keményítőből származó glükóz cukor kombinációjával állítható elő. Viszonylag újnak számít a kozmetikai iparban is, viszont a beszerzése számomra nem volt nehéz. Már több szappan alapanyagokat árusító webshopban is megtalálható viszonylag baráti áron (100g - 450Ft körül mozog).

A másik fontos tenzid (ez nem kötelező hozzávaló) a Coco Betaine (más néven Cocamidopropyl betaine), amelyet tulajdonképpen azért használtam, mert javítja más tenzidek bőrkímélését. Igen, jól látod, nem elég hogy egy eleve bőrkímélő cukor tenzidet választok, még ráduplázok ezzel. ;)

dsc00396_1_1.jpg

Ezek után több recept kombinálásával eljutottam az én jól bevált Bubble bar receptemhez:

Hozzávalók:

- 1 csésze kukoricakeményítő ( + fél ek a gyúrás során)

- 1 csésze szódabikarbóna

- 1/4 csésze Coco betaine

- 1/4 csésze decyl glucoside

- 1 ek ricinusolaj

- 2 ek növényi glycerin

- 2 ek tápióka keményítő

- 2 teáskanál 100%-os tisztaságú illóolaj

- 1,5 - 2 teáskanál színezék

- erősen ajánlott a maszk, és a kesztyű használata!

 

Elkészítése:

  1. Vedd fel a maszkot, és a kesztyűt mielőtt munkához látsz!
  2. Egy nagy tálban - én műanyagot használtam - összekevered a keményítőt, a szódabikarbónát, és a tápióka keményítőt. Alaposan keverd össze.
  3. Egy másik tálban keverd össze a decyl glucoside-ot, a coco betaint, a ricinusolajat, és a növényi glycerint. Miután összekeverted, ízlés szerint tegyél bele illóolajat. Én narancsot és fahéjat használtam, (1-1 tk.) azonban a fahéj olyan erős illatú, hogy a narancsot szinte teljesen elnyomja. Úgy érdemes kombinálni az illóolajokat, hogy figyelembe veszed, hogy van amelyik erősebb, abból csak kevesebbet tegyél. 4. A száraz és a nedves keverékeket összegyúrod alaposan, végeredményül egy viszonylag puha, és nem túl ragadós masszát kell kapnod. HA még nagyon ragad a kesztyűdhöz, akkor tehetsz bele fél evőkanál kukorica keményítőt, én is így tettem. Majd ha megvan a masszád, akkor ketté választod, amit színezni szeretnél, azt egy külön tálba teszed.
  4. Itt már csak a fantáziádon múlik, hogy milyen színt használsz a masszákhoz, én csak egy málna színű ételszínezéket tettem az egyik feléhez, amit megint alaposan át kellett gyúrnom, mivel megváltoztatja a massza állagát a színezék. HA nem állna össze, vagy túlságosan ragad, akkor ricinus olajjal, vagy keményítővel állíthatod be az állagát. 6. Miután megvan a két masszád, sütőpapíron kinyújtod őket egyforma nagyságúra, egymásra teszed őket, itt még kicsit rányújthatsz hogy összetapadjanak, és sütőpapírral óvatosan feltekered őket.
  5. Miután megvan a hengered, hagyod állni, én csak fél óra múlva vágtam fel kb. 3cm-es darabokra. Egy kis csillámporral még megszórtam, és tulajdonképpen már használhatod is. 11 db jött ki ebből a mennyiségből összesen.

 

Használata:

Az üres fürdőkád aljára elmorzsoltam a felét a korongnak, majd meleg vízzel habosítottam fel (tusolófejjel), és közben belemorzsoltam a vízbe a másik felét is. Kellemes fürdőzést mindenkinek! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://madebyzsuzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr618117976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lute 2015.12.21. 11:52:57

A kedvenc bubble bar receptem. Én most már mindig ezt fogom használni ;) Hajrá :D
süti beállítások módosítása