Értünk van :)

Made by Zsuzsi

Made by Zsuzsi

Narancsos-kakaóvajas ajakápoló méhviasszal

2016. október 16. - D.Zsuzsi

Az elmúlt években azt vettem észre, hogy amikor beköszönt ez a cudar hideg ősszel - én ilyenkor már nagyon fázós vagyok - és elkezdem használni a bolti hiper-szuper ajakápolókat hogy ne repedezzen ki a szám - a bőrőm hozzászokik a mindennapi ápoláshoz. Mire elérkezik a tavasz, még mindig szenvedek a "kitudjamiveltartósított" ajakápolók mellékhatásai miatt. Az én esetemben nem szégyellem bevallani: annak ellenére hogy az idő már nem viseli meg, sebesedik a szám tavasszal, ha nem kenem kireped a szárazságtól, és azon kívül hogy fájdalmas, csúnya, még irritál is. Nagyon kellemetlen tud lenni. 

Szóval csináljunk már ugyan egy szájbalzsamot! Komolyan, annyira egyszerű, hogy nem is értem, hogy miért szenvedtem ennyit a régi bolti silány minőségű ámbár szép csomagolású termékekkel. 

A szájbalzsamomban főleg a narancs és a kakaóvaj illata dominál - szívem szerint készítés közben megkostóltam volna - és tettem még hozzá egy pici kék-kamilla olajat is, amit semmiképpen nem neveznék illóolajnak, mivel szinte semmi nem érezhető a kamillából. A kék kamilla olaj - más néven bisabolol - az egyik kedvenc hatóanyagom, mivel sok jótékony hatása van: Bőrjavító, bőrnyugtató, hámosító, sebgyógyító, gyulladáscsökkentő hatása mellett növeli a bőr nedvesség tartalmát, megakadályozza annak kiszáradását, ezért nem csak ebben a receptben bizonyul fontos összetevőnek, hanem testvajakban, testápolókban is jól működik. A következő zabtejes testápoló receptemben is előszeretettel használom.

lip_balm.jpg

                    forrás: https://flic.kr/p/4iBcfx

Hozzávalók:

- 12g méhviasz pasztilla

- 12g ricinus olaj

- 36g finomítatlan kakaóvaj vagy mandula olaj

- 1 pici késhegynyi vasoxid (csak a szín miatt) 

- 5-6 "csepp" kék kamilla olaj - kicsit sűrűbb mint egy illóolaj

- 6 csepp 100%-os narancs illóolaj

- egy tiszta tégely

 

Elkészítése:

A kakaóvajat, ricinus olajat, és méhviaszt egy hőálló edényben felolvasztom meleg víz felett, majd amikor a méhviasz is teljesen elolvadt (kicsit több idő kell neki) a melegítést befejezem, és a meleg (nem forró!) olajokhoz hozzáadom a vasoxidot, kék kamillát, narancs illóolajat. Persze ízlés szerint lehet illóolajat választani, én még a mentát is nagyon csípem. Nem ajánlott ezeket együtt összemelegíteni, mivel elpárolog a narancs finom illata, és rontja a kék kamilla olaj a bőrkondicionáló hatását.

Majd ha alaposan összekevertük, kitölthetjük egy tiszta tégelybe, én egy picit a hűtőbe is beraktam dermedni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://madebyzsuzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr1811812873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása