Értünk van :)

Made by Zsuzsi

Made by Zsuzsi

Cotton ball lights....egyszerű, stílusos fényfüzérek

2016. január 19. - D.Zsuzsi

Egy ideje már szerettem volna ilyen csodaszép gömbfüzéreket a szobámba, viszont kicsit drágának találtam, akárhányszor is szembe jött velem valahol. Viszont amikor megláttam, hogy egy magyar tervező, PAM DSGN is csinál ilyeneket, és volt olyan kedves, még meg is osztotta a nagyközönséggel a praktikáit, akkor hamar kedvet kaptam hozzá. Nagyon olcsó, és szuper dekoratív díszítő eleme lehet a nappalinak, hálószobának, vagy a nyugis-sarkodnak a szobádban. Romantikus hangulatfényt varázsolhatsz vele az ágyad felé, a tükröd köré, vagy csak a polcodra fűzve, bárhova fellógatva jól néz ki.

cotton_2.png

 Nekem a száradással együtt azt hiszem kb. 3-4 órába került elkészíteni. (Persze cselesen a radiátoron szárítottam egy tálcán. :) ) És ami a költségeket illeti: karácsony után szerintem bárkinek van egy égősora, szóval ezzel sokat spórolhatsz. Ha márpedig nincs, akkor se ess kétségbe, én 590Ft-ért vettem 20 égős izzósort (KIK), ráadásul elemeset. 

Tehát a roppant bonyolult hozzávalók a következők: 

- színes, merített papír,

- cérna, több színben,

- vízibomba (lufi) ,

- saját készítésű csiríz ragasztó (liszt és víz, kicsit felfőzve),

- kartonpapír a rögzítéshez,

- izzósor (10 vagy 20 égős) ,

- hurkapálca ( csak technikai segítség miatt) ,

- olló.

- egy kis türelem sem árt :) 

A folyamat a következő: 

Lufit felfúj, szigorúan kerek legyen, csirízzel beken, (én ecsettel nyomtam), cérnával körbeteker úgy 30x, majd a fecnikre vágott merített papírral befed, úgy, hogy minél kevesebb helyen legyen egymással fedésben a papír, viszont ne legyenek rések. Még egy kis ragasztó réteg, és utoljára még egyszer áttekerem bőségesen cérnával, hiszen ez a dísze az egésznek, nem pedig a papír. Nekem aranyszínű cérnám is volt, nagyon fel tudja dobni a gömböcöket. :) Ha ez megvan, akkor irány a radiátor, száradni. Én éjszakára tálcára téve szárítottam általában. Ezt azért általában, mert ha 5-öt nem csináltam eddig, akkor 1-et sem. :)  

dsc00503_1.JPG

Most jön a nehezebb rész. Ugyanis nem elég ezeket megszárítani, kipukkasztani a lufit majd kihúzni óvatosan belőle, hanem még valahogy rajta is kell tartani azon a fránya égősoron. HA behorpad, akkor tényleg nagyon jó szolgálatot tesz egy hurkapálca, amit csak a résen keresztül benyomsz, és kihorpasztod a gömböcöt. Az égősorra szereléshez nagy segítségemre volt az én ősrégi ragasztópisztolyom, ugyanis a ragasztó így gyorsan szárad, és erős is, persze szerintem más ragasztó is teljesen megfelel, csak akkor tovább kell úgy tartanod. 5Ft-os nagyságú kartonkorongokat vágtam, x alakban bevágtam, ráhúztam a kartont az izzóra, és úgy ragasztottam össze a gömböccel. 

Végezetül már csak felkapcsolnod kell. :) 

 12434458_782429545213453_54023501_n.jpg

 

dsc00388.JPG 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://madebyzsuzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr268286552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása