Értünk van :)

Made by Zsuzsi

Made by Zsuzsi

Szuper gyors, egyszerű pezsgő - fürdőbomba recept

2015. december 20. - D.Zsuzsi

Karácsony előtt, utolsó pillanati ajándék ötletként hoztam Nektek egy nagyon egyszerű, és olcsó fürdőgolyó receptet. Az a legjobb benne, hogy tényleg 20 perc alatt elkészült, és a boltiakkal ellentétben ezt saját kézűleg elkészítheted. Szerintem nincs is jobb érzés, mint egy általad elkészített, igényes ajándékkal kedveskedni azoknak, akiket szeretsz. 

pezsgo_-_1.png

A másik pozitívuma a saját készítésű fürdőgolyódnak, hogy - akár csak a bubble bar - kíméletesen, vegyszermentesen ápolja a bőrödet, miközben a csodás illóolajok által a lelkedet is kényezteti. Én most 2 féle fürdőgolyót készítettem, az egyik levendulás, a másik pedig az örök kedvencem: narancsos. 

Következzen tehát a recept (2db golyóhoz)

Hozzávalók:

- 100 g szódabikarbóna (kb. 6 csapott ek)
- 50 g kukorica keményítő 
- 50 g citromsav
- 1-1,5 ek ricinusolaj
- 30 csepp a kedvenc 100%-os illóolajodból
- 1 csepp ételszínezék 
- *szárított levendula, reszelt narancs (opcionális)

Elkészítés: 

Egy nagy tálban összekevered a száraz hozzávalókat, majd egy evőkanál ricinus olajat adsz hozzá, és eldolgozod. Én kesztyűben kézzel kevertem, majd a második kanál ricinus olajból csak annyit adagoltam, hogy elkezdjen tapadni a "morzsám". Ami annyit jelent, hogy ha hópehelyszerűen tapad, és tudod már formázni, akkor jó. Nem szabad túl sok olajat tenned bele, mert akkor masszát kapsz, és nem ez a cél.
Ha eddig eljutottál, akkor belecsepegtetheted az illóolajat, amit megint csak alaposan elkeversz. Kétfelé választod a morzsádat, és az egyik felébe egy csepp szinezéket teszel, azonban ezt nagyon gyorsan elkevered, hogy ne pezsegjen a keverék. 
A végén vagy kétfelé választható formába (szinte minden hobby-boltban kapható átlátszó kerek forma) teszed, vagy a saját kezeddel összegyúrod, a lényeg, hogy ha formát választassz, akkor a formatöltés közben néha kissé nyomkodd bele a formába a morzsádat. A végén pedig ha mind a kettő felét megtöltötted, akkor hagyj a tetején egy kis halmot, és úgy illeszd össze a két oldalt. Hagyd egy kicsit állni benne, majd kanállal kopogtatva óvatosan kiveheted a formából. Ezután én hagytam száradni a fürdőbombát pár órahosszát, hogy szét ne essen. 


Jó fürdőzést! :) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://madebyzsuzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr18186994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lute 2015.12.21. 11:13:35

Csak így tovább Zsuzsi, nagyon ügyes vagy. Majd mondom a barátnőmnek, hogy próbáljuk ki ezt a fürdőbombát. Az én barátnőmet is Zsuzsinak hívják, micsoda véletlen :O
süti beállítások módosítása