Értünk van :)

Made by Zsuzsi

Made by Zsuzsi

Dekoratív karácsonyi ajtódísz egyszerűen

2015. december 05. - D.Zsuzsi

Minden évben megfogadom, hogy magam fogom elkészíteni az adventi koszorút, a karácsonyi díszeket, vagy az ajtódíszt. Az elmúlt években általában időhiányban szenvedtem, így a hosszadalmas "csináld magad" ötletek nem nagyon jöttek be, azonban most ráleltem erre a nagyon egyszerű, és nagyon szépen díszíthető csillag "fonás" technikára. 

3.jpg

Az alapja a ragasztott papírvessző, amelyet ragasztó, 6-7 cm-es újságpapír csíkok, és egy hurkapálca segítségével könnyen sodorhatsz. A lényeg, hogy vékony, és egyforma pálcák legyenek, egy kis gyakorlással hamar bele lehet jönni a pálcasodrásba. 

untitled.png

forrás: www.papier-mache.eu

A legideálisabb a metropol vagy délmagyar anyagú újságpapír, illetve én házi csiríz ragasztóval készítettem el a pálcákat, majd amikor megszáradt, akkor egy réteg festés vittem fel rájuk. 

A csillag elkészítésénél már nem érdemes csirízt használni, ott inkább a rendes ragasztót ajánlom. 

Íme az elkészítés folyamata: 

fff.jpg

5 db egyenlő hosszúságú szárat alakítassz ki a csillag oldalaihoz, majd egyszerűen csillag formára hajtod, a 2végét összedugod, és ragasztóval rögzíted az érintkezési pontoknál. Érdemes kicsit száradni hagyni, hogy stabil alap legyen a fonáshoz. 
Ha megszáradt, akkor csak egyszerűen beakasztod az egyik ágba, és a csillag egyik csúcsán át hatod, az ábrán látható módon. 

ggg.jpg

Ez így folytatod ágról-ágra, ha a pálcád nem elég hosszú, akkor egymásba illesztve meghosszabíthatod egy kis ragasztóval. A végén pedig a szál végét a csillag hátuljára beigazítod, és ragasztóval rögzíted.

Ez tényleg egy nagyon egyszerű módja a csillag készítésnek, ha precízen dolgozol, és az alapod szabályos formájú, akkor egy szép szabályos csillagot kapsz. 
Ezután pedig csak te döntöd el, hogy hogyan díszíted, én a második réteg fehér festék megszáradása után átkentem az egészet egy kis ragasztóval, és csillámport szórtam rá. Majd arany színű cérnából masnit készítettem rá. 

Ugye nem is olyan bonyolult!? :) 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://madebyzsuzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr28141386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása